Wat is er gebeurd?
Ter plaatste van een station werden de keerwanden van een perron verwijderd. Op enig moment werd een oude keerwand (L-wand) uitgegraven met de minigraver. Hierbij hees de minigraver de keerwand op het maaiveld. Dit gebeurde met een statische klem die om de kop is geplaatst door de voorman K&L. De keerwand stond vervolgens in de hijsklem op de losse ondergrond van het maaiveld. Vervolgens zag de voorman K&L dat de kabels, van de perronverlichting die achter de zojuist uitgehezen keerwand waren gesitueerd, strak stonden. Om die reden wilde hij de kabels meer speling geven. Hij stapte hierbij in de geul en groef de fundatie van de verlichting vrij samen met een grondwerker, om deze vervolgens met een stootijzer naar de spoorzijde te duwen. Vervolgens viel de net uitgehezen keerwand (>500kg) terug de geul in. Hierbij stond de voorman K&L dichtbij maar werd hij niet daadwerkelijk geraakt. Niemand heeft precies gezien wat er gebeurd is, maar aangenomen wordt dat de keerwand uit de klem is gekomen. De meest waarschijnlijke oorzaak is het verliezen van grip van de klem door het plaatsen van de keerwand op de losse ondergrond op het maaiveld.